Vecka 15 + 4

Hej,

Det var alldeles för längesen... Vet inte riktigt var jag ska börja...

Jag o Lars kom hem från Hölick resort idag. Vi var där från söndag till idag och hade en otroligt avkopplande och mysig minisemester. Vi åkte bort från alla "måsten" och bara njöt av tillvaron även fast vädret var ganska dåligt. I söndags när vi kom tog vi en promenad på Hornslandet/Hölick och bara mös. Tog en promenad längs kusten och lyssnade på havets bris. I Hölick finns en otroligt fin vit sandstrand, med finkornig strand. Det var stora vågor i vattnet och ljudet från havet var verkligen lugnande.

I måndags vaknade vi och det var relativt molnigt men varmt i luften. Vi tog oss en promenad på förmiddagen ner till stranden, la oss på en filt och så hade vi lite "högläsning" :) Jag låg och läste för Lars eftersom han hade glömt sin bok hemma. Det var riktigt mysigt. Kanske tre familjer på en stor strand, så lugnt och skönt. Vid lunch tog vi en promenad till Hölicks pyttelilla centrum var det finns endast EN restaurang som kallas Sjöboa. Som namnet låter fanns bara en hel del fisk. Men jag lyxade till det med lite köttbullar till lunch och Lars tog en rödspätta. Smakade av hans rödspätta och tyckte det var himlans gott. Till middag sen blev det rödspätta för mig och jag smakade även lite från Lars sik som han åt. Så nu har vi alltså kommit fram till att fisk funkar för mig under graviditeten. Det var otroligt smaskigt! Och bra med lite omega 3 till bebben. Efter middagen begav vi oss till vår lilla stuga. I stugan fanns ett sovrum med LCD tv, en kokvrå och en inglasad uteveranda och altan. Badrummet var frauktansvärt litet och vattnet från kranen var gult överallt. Riktigt snuskigt. Och varmvattenberedaren kan inte ha fyllt mer än 15 l eftersom man bara kunde ta en snabbdusch och sen var varmvattnet slut. Well, that's landet...

Idag tidigt på morgonen åkte vi hem och väl hemma har Lars börjat med renoveringen av sovrummen. Jag tror det blir himlans fint. Han börjar nu med bebisrummet. Det ska bli vita golv och våra trägolv ska bli vitmålade och fräscha. Det här kommer bli toppen och kanon!!!

Enligt min mammapraktika kan bebben börja sparka denna vecka men det har bebben inte börjat göra ännu... Bara att vänta och längta. Tog mitt stetoskop idag och la det till magen för att lyssna men hörde ingenting förutom mina egna hjärtslag. Förresten har jag under två dagar haft tillfällen då det känts som någon stuckit en nål rakt igenom mitt bröst. Det har varit väldigt obehagligt. Har tagit blodtrycket på mig själv och det är ganska lågt men tydligen normalt med lågt bltr i början på en graviditet...

Jag och Lars satt häromdagen o pratade om graviditeten och kom fram till att jag hittills haft en väldans tur. Mått väldigt bra hittills. Kräktes bara ett par ggr i början och nu är illamåendet  i princip helt borta. Den värsta tröttheten har börjat lägga sig. Det verkar som att den andra trimestern är den när man mår som bäst precis som alla säger.. Min rygg har dock börjat krångla lite. Ibland från att jag sitter på marken eller på en stol och reser mig får jag jätteont i svanken. Nästan så att det låser sig. Sedan när jag börjar gå har jag ont för varje steg jag tar. Men det ger sig efter någon minut. Men man undrar ju vad det kan vara för något och hoppas det inte blir värre...

Magen växer och nu syns det verkligen att jag är gravid... Idag har jag packat en HEL flyttlåda full med kläder som jag inte kan ha längre. Bara att köpa nytt. Bara ett par gamla jeans jag kan ha. Resten är alldeles för tajta....

Nu ska jag fortsätta med lite pyssel hemma....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0