Barnmorskebesök m.m.

Inatt sov vi första natten i vårt nyrenoverade sovrum. Underbar känsla att det äntligen är klart efter alla dessa månader. Eller jaa nästan klart iaf. Nu är det bara småsaker kvar att göra. Det är sååå fint och jag är så stolt över min man som har renoverat det hela... Det känns lyxigt och modernt! Nu vill man bara fortsätta renovera resterande hus, men det gäller att ha pengar också... Det är inte gratis direkt.

Vi fixade massor inatt. Jag sorterade lite i den nya garderoben och vek bebbekläder. Vi gick och la oss först vid tre-tiden. När jag la mig var jag superpigg och upp i varv, så kunde inte somna. Vi hade barnmorskebesök inbokat kl 07.30 så det blev ingen god sömn inatt direkt. Men det gör ingenting, det tar vi igen en annan gång...

Barnmorskan skickade remiss för nytt ultraljud för att fastställa hur hon ligger samt hennes tillväxt... Kommer gå på ultraljud nästa vecka. Om hon ligger i säte fortfarande, blir jag sen inbokad på ett läkarbesök för att boka in snitt alt. vändningsförsök. Men det lutar som sagt mest åt snitt... Tror personligen inte att hon vänt sig rätt. Ja, och hur känner jag inför det här med snitt. Naturligtvis jättetråkigt att inte få genomgå en "normal förlossning". Men det viktigaste är att barnet mår bra när hon kommer ut... Ibland tror man att det finns en mening med att hon ligger i säte... Kanske är mitt bäcken för trångt för en vanlig förlossning??!

Värdena idag var bra...

- Mitt bltr var 130/70.
- Hennes HF 146 slag/min.
- SF mått 32 cm.

Eftersom jag har svullnat en hel del över anklarna, fötterna och händerna lämnade jag urinprov för att kontrollera protein i urin. Hon skulle ringa om det var nåt avvikande, men det har hon inte gjort, så det var väl bra antar jag...

Här kommer lite bilder på våra nyrenoverade sovrum.



Vårt sovrum





Bebisrummet i kvällsljus





Bebisrummet i dagsljus



Moseskorgen som är himlans söt

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Gumman

Vad fint det har blivit. Ni är så duktiga.

Läste om ditt bm besök också. Glömde fråga när vi pratade. Vad skönt att dina värden och allt var bra.

Vi kommer förbi sen och tittar på rummen.

Puss

Älskar dig

Mamma

2009-12-30 @ 09:49:16
Postat av: icey

HEEJ :D



Det är skitsnyggt hos er ^^ kraam <3

2009-12-30 @ 22:33:10
URL: http://iceys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0