Barnmorskebesök

Barnmorskebesöket häromdagen gick fint. Lyssnade på bebbens hjärta som lät jättefint. Man blir så lycklig varje gång. :) Vi talade om rädslan för vändningsförsök, min BM hävdar att det inte är någon fara. Men fortfarande finns rädslan där att någonting skall gå fel och jag tror att vi kommer välja kejsarsnitt om det blir så att hon inte vänder sig rätt. Kan fortfarande känna hennes sparkar långt ned, vilket betyder att hon alltså inte vänt på sig ännu. Hennes huvud ligger som vanligt under mitt högra revben och ibland trycker hon så att det gör ont. Ajaj. Men det är ändå på nåt sätt... mysigt.

Jag lämnade in urin för kontrollodling (eftersom jag hade UVI för några v. sedan) och på urinstickan nu såg det inte bra ut. Har fortfarande sveda och obehag när jag kissar, men jag ville inte påbörja någon antibiotikakur förrän man vet vilka baciller det är. Imorgon får jag svar och med största sannolikhet är det en infektion som kommer börja behandlas då.

Mitt Hb var i underkant (106-108) och jag har därför börjat ta 2 Tabl. Niferex på kvällarna istället för en. Detta betyder en massa besök på toa:n per dag eftersom magen hatar dessa piller.

Mitt blodsocker var bra och mitt blodtryck likaså. Bebisens hjärtfrekvens var 144 slag/min om jag kommer ihåg rätt.

Värken i benen och tröttheten kan enligt barnmorskan bero på blodbrist. Naturligtvis är ju graviditeten i sig något som ger trötthet, andfåddhet och hjärtklappning, så detta är ju ingenting onormalt. Får se nu om det blir bättre. Har fortfarande ont i mina ben i alla fall...

Har under en längre tid sett en svullnad i armhålorna. ArmhålORNA trodde jag. Trodde jag var svullen för att jag har gått upp i vikt. Men till min fasa såg jag häromdagen när jag stod framför spegeln att jag har en knöl bara i min vänstra armhåla. Det är en ganska stor svullnad om man jämför med den andra armhålan och det gör ont när man trycker där. Är det lymfkörteln eller något annat?? Bäst att ringa barnmorskan imorgon och fråga om detta konstiga. Lite orolig är man ju.


Kommentarer
Postat av: Sara

hej vännen!



Härligt att höra att allt är bra med lillan. Hoppas för din skull att hon vänder på sig men annars tror jag att hon ligger mysigt där hon ligger, hon vill nog inte flytta sig.



Mysigt med renovering, vi funderar på flytt. Har hittat ett annat hus här i närheten. I såna fall blir det flytt i början på mars.. haha, inte optimalt kanske men men inget är bestämt ännu.



Tråkigt att du har så ont, har du provat stödstrumpor? Jag har hört att de kan hjälpa. Jag äter också niferex, men hittills bara en tablett om dagen. Jobbigt med foglossningar också, hitills har jag sluppit allt sånt.



Må gott! och ta hand om dig!



Kram

2009-12-14 @ 09:48:31
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0