Helgen

Helgen har varit kanon! Supermysig!! Gårdagen spenderades åt att storstäda hemma, vilket visserligen inte var så roligt, men när man har städat ni vet så får man ju en jättehärlig känsla i kroppen - att man har varit duktig och framför allt att det känns såå fräscht hemma. Dammfria rum och fräsch doft överallt. Kvällen var dock inte lika rolig eftersom jag låg i sängen med jordens ryggvärk pga foglossningen... Grät faktiskt av den hemska smärtan. Minsta lilla rörelse lät som ett hemskt knaster i bäckenet. Jag kunde höra det, och även Lars. Älsklingen fick lyfta mig upp ur sängen för det var helt låst. Det gör ont! Vaknade på natten, var kissnödig men kunde inte röra mig det minsta. Och det blir alltid så här när jag har städat. Turligen har jag en underbar man som har tagit över dammsugningen...

De förra ägarna satte i slutet på 90-talet upp galler för vissa fönster i huset. Dessa galler är enligt min man tunga som bly och varför han vet det är för att han tog ned de flesta igår. De förra ägarna var tydligen extremt rädda för inbrott. Rummen känns annorlunda, större och mycket fräschare. Känns inte längre som ett "fängelse" i köket. Vissa har tyckt att gallrena har varit snygga, men nej tack! Usch vad det sett ut! Nu så..... mmmmm snyggt!

Idag hade vi älsklingens släktingar här på fika på förmiddagen. Det var jättemysigt. Bakade lussekatter på morgonen, de blev saftiga och himlans goda!  Tack mamsen för receptet. Mumsade säkert i mig 3 lussekatter och en massa goda sandkakor som vi fick av Lars farmor.

På kvällen kom mina föräldrar och min syster på middag. Jag lagade faktiskt mat, som blev lyckad. Trodde inte det först, men sen så... Pannbiffar smaksatta med persilja, kokt mandelpotatis, brysselkål och hemmagjord gräddsås. Mums! Det blev lyckat och det var mysigt. Lars fortsätter med renoveringen av sovrummen och det ser så bra ut. Bara bättre och bättre! Fick en fin orkidé av Lars släktingar idag och en jättefin blomma av mina föräldrar och syrran, som pryder lillskruttans fönster nu! Det ser så hemtrevligt och vackert ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0