BB Stockholm

Talade idag med min barnmorska Gunilla som är jättebra och arbetar vid barnmorskemottagningen Täby Centrum. Hon har givit oss en garanterad plats på BB Stockholm, vilket innebär att den ÄR garanterad! Pga Vårdval Stockholm finns det många personer i andra delar av Stockholm, typ Söder, som vill föda på DS och får då göra det pga vårdvalet. Kan tycka att det blir lite dumt eftersom vi Norrortsbor då ibland får föda på sjukhus på helt andra sidan av stan.... för att det inte finns plats på DS.

BB Stockholm ligger på Danderyds sjukhus och där får kvinnor med normal graviditet förlösa så jag hoppas att min graviditet fortskrider normalt. :) Där är rummen fint inredda med all apparatur inbyggd (knappt synlig) och parkettgolv. Istället för att skickas till Patienthotellet efter förlossningen och stressas upp över överflyttningen från BB till hotellet slipper man stressen eftersom man får sova kvar två-tre nätter på BB Stockholm. Helt underbart! Där får min man också sova över i samma rum. Känns ju hur underbart som helst!

Om allt funkar som det ska .... så älskar jag verkligen vården i Sverige gällande graviditet och förlossningar...

Planerat Ultraljud på Odenplans Läkarhus den 3/9 kl 16.00. Då ska vi ta reda på könet också! LÄNNNNNGGGGGTAR!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh!!! Så ni ska få veta könet!!! (Jag tror pojke, amelia tror flicka) :)

2009-07-22 @ 22:34:30
URL: http://isabellehed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0