Förvärrad tinnitus

Jag har haft tinnitus i en massa herrans år och har gått igenom det mesta. Min TT har gått upp och ner liksom min ljudöverkänslighet som jag övervann.

Men igår hände något märkligt - något som jag tidigare också varit med om men bara väldigt sällan.

Jag satt i bilen och fick plötsligt ett iiiiiiitjut i vänstra örat (där min TT är som värst) och efter det har alla yttre ljud triggat min TT något ofantligt. Pappersprassel, kranen, tangenttryckningar osv. I samband med förvärringen tänkte jag inte så mycket på det och fortsatte köra - det brukar ju liksom ge med sig. Men denna gång gjorde det inte det. TT fortsatte triggas på kvällen i vä örat och jag är extremt ljudöverkänslig. Är gravid i 3:e månaden och undrar om hormonomställningarna kan vara en orsak... Jag har käkproblem sedan tidigare och min bettfys. har ju trott att min TT är orsakad av käkproblem. Så jag har använt en bettskena i flera år, men sedan jag blev med barn har jag varit fruktansvärt illamående och inte kunnat använda den. Jag har haft ont i käken på mornarna, så höjningen av TT kanske kan komma sig pga att jag inte använt bettskenan... Tankarna snurrar just nu.

Just nu är mitt liv ganska stressigt; mycket på en och samma gång. Barn på G vilket jag iofs tycker är hur kul som helst, har precis bytt jobb vilket innebär mycket stress och press, och vi har nyligen köpt hus. Allt i samma veva. Livet är stressigt och kanske kan min triggning av TT hänga ihop med hela livsomställningen???

Jag och min lillasyster hade köpt bilj till Britney Spears konserten på måndag. Hade såååå mycket sett fram emot konserten! Och framför allt för att gå med min lilla prinsess-syster! Två dagar kvar, jag undrar om jag kommer kunna gå när min TT nu triggas av alla ljud. Jag har ju mina formgjutna proppar 25 db men jag undrar om det hjälper. Det värsta vore om man går dit och inser efter en kvart att man inte klarar av det........ :( Vad ska jag göra!!!! Vill inte heller att min syster ska bli ledsen om jag inte går med henne....

Kommentarer
Postat av: isabelle

Jag blir inte ledsen om du inte kan... gör det som är bäst för dig och dina öron!

Puss puss Isabelle

2009-07-12 @ 13:00:10
URL: http://isabellehed.blogg.se/
Postat av: Majsan

Jag vill verkligen gå... ska försöka bli bättre -hoppas på det!

2009-07-12 @ 15:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0