Barnmorskebesök och annat...

Idag åkte min man hemifrån extremt tidigt, och jag kunde inte somna om när han slog igen dörren. Så jag var vaken kl 6 - lagom kul. Somnade strax efter tolv och sprang på toaletten en gång under natten. När jag sover dåligt är jag på ruggigt dåligt humör dagen därpå...

Igår när jag vaknade hade jag domningar och stickningar i fingrarna på höger hand. Det har även hänt en gång tidigare. Jag var hos barnmorskan igår som sa att det är karpaltunnelsyndrom. Hon sa att jag skulle säga till om det skulle förvärras så att en arbetsterapeut kan ge mig en skena att ha på handen nattetid. Det är tydligen vanligt med karpaltunnelsyndrom efter grav.månad 6. Idag har jag inte haft några domnings/sticknings besvär och jag hoppas det förblir så. 

För övrigt så lyssnade vi på bebbens hjärtljud vid barnmorskebesöket igår, hennes HF låg på 144-152 slag/min. Hon var pigg och hjärtljuden lät fina. De accelerade i takt med att hon rörde sig. Mys. Mitt bltr har gått ned (SKÖNT) och nu är det på mitt normala 115/60 igen istället för 140/80 som jag har haft föregående två veckor. Barnmorskan tyckte att jag såg mycket piggare ut vid detta barnmorskebesök än sist och det var så skönt o höra... Mitt SF mått är 27 och tydligen fortfarande lite för litet. Börjar bli lite nervös över tillväxtultraljudet nu. Tänk om hon är för liten fortfarande, då kanske man skall plocka ut henne tidigare. Men nej nej, inte tänka så... Får hoppas att hon vuxit till sig!!!

Har haft hjärtklappning de senaste dagarna och jag har varit på ganska så dåligt humör. Ibland känns det som att hjärtat sitter i halsgropen när man ligger ned. Andfåddheten har kommit smygande och nu är jag andfådd ibland även i vilande stund. Konstigt va?! Kanske är en effekt av att jag alltid har varit fruktansvärt dålig på att träna. Känner mig hormonell; humöret går upp och ned väldigt mycket. Jag har varit extremt illamående idag... Kanske för att jag är så trött?! Idag har skruttan rört sig massor i magen och det är faktiskt väldigt lättande!


Kommentarer
Postat av: isabelle

<3

2009-11-19 @ 20:12:39
URL: http://iceys.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi vet inte var vi ska föda. Har ingen garantiplats ännu. Vill gärna föda på BBstockholm men vet inte om vi får plats där.



Min BM ordnade föräldragrupp åt oss. Idag pratade vi om förväntningar, amning mm. Nästa gång blir i januari och då blir det om smärtlindring, förlossning och tiden efter barnet kommit. Sen blir det en träff efter bebisarna kommit :)



Mammagrupp får jag senare.



Kram

2009-11-19 @ 22:15:07
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0