En dålig kväll

En kväll fylld av trötthet, intensivt illamående och starkt tjut i mitt annars friska öra! Strax innan middagen försvann hörseln på högra örat... Och därefter ett iiiihögt tjut. Känner mig fortfarande lomhörd och har kraftigt brus i örat. USCH! Inte tycka om. 

Har länge haft besvär med mina öron. Det började för ett antal år sedan när jag fick tinnitus. I början var det naturligtvis väldigt jobbigt, men jag har lärt mig att leva med oljudet. Har haft dåliga perioder när hörseln helt har försvunnit tillfälligt. Mest har det varit det vänstra örat som har besvärat mig. Därför blir jag galen och uppgiven när högra örat lägger av. Det brukar ofta vara ett tecken på att mitt allmäntillstånd för övrigt är nedsatt. Jag misstänker att det är urinvägsinfektionen som ställer till det just nu...

Hoppas jag mår bättre imorgon och hoppas att jag vaknar till ett friskt öra utan att höra eko när jag själv pratar...

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh hoppas du mår bättre i eftermiddag så jag får sällskap på min fika :)

2009-11-25 @ 08:50:02
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: saran

usch.. hur fick du din tinnitus från början?

2009-11-25 @ 10:37:00
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Majsan

Fick min tinnitus på Tegelbruket. Med tinnitusen kom en extrem ljudöverkänslighet och "ljudfobi". Första året gick jag aldrig på krogen, var jätterädd för höga ljud. Jag tror jag var 21 när det hände... I början hade jag så svårt att sova och därav jättesvårt att klara av dagarna. Men jag kämpade mig igenom den sista tiden på sjuksköterskeutbildningen och efter något år lärde jag mig leva med oljudet... Det värsta som numera händer är de här plötsliga hörselbortfallen som kommer när jag minst anar det. Hörselbortfallen följs åt av extrem ljudöverkänslighet och "eko" när alla, inklusive jag själv, pratar. Idag är mina formgjutna öronproppar det som jag ALLTID har med mig överallt!! De använder jag jämt när jag är ute och festar numera...

2009-11-25 @ 11:12:41
URL: http://gravidamajsan.blogg.se/
Postat av: saran

jag har.. vad ska man säga.. då-och-då-tinnitus. den kommer och går liksom. som tur är håller den sig borta oftare än den är framme och stör.

eländigt är vad det är.

men skönt att du hittat knep så du står ut med den. heja heja!

2009-11-26 @ 19:27:23
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0