En Dålig Måndag.

Idag är en dålig dag. Jag har så sjukt ont i bäckenet. Jag vaknade flera gånger under natten och "skrek av smärta", som min man förklarade det. Vår lilla tjej har lagt  sig något sjukt obekvämt också. Hon trycker med ngn kroppsdel på blåsan och jag måste springa på toa flera gånger i timmen. Jag tror att ryggen gör ont av att jag städade igår och var i full gång hela dagen. Nä min rygg behöver vila. Vila ordentligt. Nu förstår jag inte riktigt hur jag ska ta upp mig från sängen var jag ligger nu... Varje rörelse gör så fasansfullt ont.

Jag känner mig också extremt hormonell idag. Jag tog en mysig lunch med en vän på stan idag. För ovanlighetens skull åkte jag kommunalt. På både resan dit och hem möts man av människor som luktar illa. Och som dessutom hostar, snorar och nyser mig i nacken. Näää fy fasen! Dessa människor borde veta hut och stanna hemma. I dessa grisinfluensa-tider också! Jag tänkte nästan säga ifrån, men feg som man är satt man tyst där och orkade inte ens byta plats. Tacka vet jag min bil...

Som ni säkert kan utläsa känner jag mig mäktigt irriterad idag, och det är väl hormonerna som gör detta. Får jag hoppas i alla fall. Jag skyller på det...


Kommentarer
Postat av: isabelle

VILA GUMMSI <3

2009-11-16 @ 15:36:11
URL: http://iceys.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med ovanstående kommentar!



Det är påfrestande att vara gravid. Du måste nog helt enkelt ta det lite lugnare. Lyssna på din kropp!



Tänker på dig!

2009-11-16 @ 17:50:47
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sonia

Usch! Äckelpäckelluktisar och snorisar tycker vi inte om! Jag är inte kissnödig längre. Jag kan helt plötsligt sova. Jag känner mig helt normal.Osmidig som en knubbsäl, javisst. Men pigg och överaktiv. Vad är felet frågade jag mamma. Jag kanske inte är gravid längre. Då skrämde mamma mig och sa att det är nära nu. Så det kan vända, håll ut!!! Snart är din lillafröken här :)

2009-11-16 @ 18:58:06
Postat av: Majsan

tack isabelle o sara för era tips! jag ska verkligen försöka vila, men man blir ju extremt rastlös av att bara ligga hela dagarna.



haha ja äckelpäckelluktisar tycker vi verkligen inte om. häromdagen undvek jag några tjejer på perrongen som stod och rökte. jag gick mot en annan tåg-vagn men äckel-gänget följde efter och satte sig BREDVID MIG där inne sen - störigt. Oturligt nog blev hela tåget knökfullt, och jag fick stå ut med deras äckliga röklukter! Tänk vad man har blivit känslig......



Vad skönt att du äntligen kan sova. Jag har inte haft besvär med kisseriet nästan nåt under graviditeten. Igår kväll/inatt / idag började det rejält. Många toabesök idag och varje gång kommer det bara en droppe, och sen e man kissnödig igen... hehe men förhoppningsvis lägger hon sig annorlunda snart. :) Vi ses snart. puss

2009-11-17 @ 00:32:22
URL: http://gravidamajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0