En fullspäckad dag

Dagen började riktigt tidigt. Lars älsklingen skulle upp kl 05, jag vaknade dessutom den usla tiden och kunde inte somna om. Visserligen är det bra att vakna tidigt, för dagen blir ju så mycket "längre" då. Så jag gick upp, lagade frukost och satte mig i bilen till ÖNH-akuten på KS. För jag tänkte att; ju tidigare jag kommer desto fortare går det. Jag var där runt halv åtta, och vart inte klar förrän klockan var halv elva. Så besöket gick inte så fort som jag hade förväntat mig. Jag fick träffa en ÖNH-läkare som tittade i öronen och sa att örontrumpeterna är svullna, vilket kan förklara "ljudförvrängningarna" som jag upplever i höger öra sedan i förrgår. Man får ju svullna slemhinnor när man blir gravid. Jag fick göra ett hörseltest som faktiskt visade att hörseln har blivit bättre från vad den var för 1½ år sedan. Underbart! Läkaren sa att ljudförvrängningarna kan gå över, jag måste ge det några dagar... Jag fortsätter med slemhinneavsvällande nässpray så länge.

Därefter käkade jag lunch med mamsen och tog en tur till Babyland där vagnkudde inhandlades och alla material till spjälsängen förutom spjälsängsskydd. Det blev en mycket dyr vistelse, men det är lilla ängeln värd! Vill att hon ska ha det absolut bästa. Får kosta vad det kosta vill...

Blev tipsad om vattengympa häromdagen. Gick snabbt upp till sjukgymnasterna i Täby och blev inbokad på deras vattengymnastik som är en gång per vecka à 30 minuter. Det känns jätteskönt att börja på något sådant och aktivera sig lite. Kanske blir ryggen bättre. Senaste dagarna har jag känt mig riktigt tung och har det t.om. jobbigt att gå upp/nedför trappor. Vilken tjockis va!!! Imorgon går jag in i vecka 32. Det är verkligen galet vad tiden går fort!

För övrigt fortsätter sammandragningarna, de är intensiva och smärtsamma och ibland måste jag stoppa upp när jag går och bara massera magen... Jag hoppas att det går över snart.

Kommentarer
Postat av: izzie

AJAJAJAJ! Men det var bra att öronen hade förbättras! <3 kram

2009-11-26 @ 21:01:14
URL: http://iceys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0