Skräckupplevelse

För x antal år sedan gjorde jag min sjuksköterskepraktik på förlossningen på DS. I ett par dagar hade jag en handledare som var urusel. Hon var totalt omänsklig och kall, och jag kunde inte förstå hur hon kunde arbeta som barnmorska. Stackars blivande mammor och pappor som fick ha henne på sal.

Ibland poppar hemska tankar upp. Jag var nämligen med om en fruktansvärt hemsk sak som jag ibland börjar tänka på. Hon visade mig runt på förlossningen, och visade mig in i en städ-skrubb där en naken bebis låg i en sån där "glas-säng". Hon låg spritt näck (utan filt eller något på) och var inte vid liv. Barnmorskan sa till mig "Ibland händer det här, och då måste vi stoppa in ungarna så här". Jag var helt förskräckt, upprörd och ledsen. Jag kommer ihåg att jag grinade hela kvällen efter att jag hade kommit hem. Jag berättade vad som hade hänt för min ordinarie handledare men fick inget direkt gen-svar... 

Tänk vilka omänskliga åtgärder! I en städ-skrubb låg hon!!! Visst blir man upprörd och ledsen.  


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman!

Ja, fy vad hemskt. Blir riktigt ledsen.

puss och kram

mamma

2009-11-20 @ 14:48:04
Postat av: Isabelle

UUUSCH VAD HEMSTK! :(

2009-11-20 @ 15:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0