Babykorg

Idag var vi på Bonti på Karlavägen o kollade på barnvagnar. Det finns så många, men nu är nog Hesban utesluten. Lars tycker den var alldeles för tung och klumpig.

Vi har börjat fundera på Bugaboo som bara väger 9 kg. Har varit väldigt anti den eftersom det är så många som har den. Och den är ju väldigt mycket CITY. Men med ett par vinterhjul skulle den funka hos oss. Extremt bekväm att köra men frågan är fortfarande om den verkligen funkar bra i terräng? Nu lutar det åt antingen Kronan eller Bugaboo Cameleon. Kronan väger 14 kg, är mer otymplig men kommer nog definitivt funka här ute bland grus, skogar och gropiga vägar. Kronan kostar 6500 kr ny och Bugaboon kostar närmare 12000. Hmmmmm.

På Bonti fanns supersöta babykorgar och jag som hela tiden har varit inställd på spjälsäng vill nu köpa en babykorg som vår bebbe får sova i i början. Sen ska man ju naturligtvis övergå till spjälsängen. Men hon är ju så liten i början. Har hittat en superfin babykorg. Vad tycker ni om den? Gullig va?!!!!!



Kommentarer
Postat av: sonia

Mitt nästa tips är denna, vi kikade på den med F som älskar design blev glad över design priserna som den vunnit. Den är super lätt och en kopia på buggabon men den kostar hälften http://www.crescentbaby.se/diva.html. Dock minus med denna vagn är och det sa hon i butiken att bebisen aldrig kan ligga rakt i sitt delen hon menade att det var negativt för deras ryggar men den är ju poppis den modellen så jag vet inte.

2009-10-24 @ 22:09:31
Postat av: saran

varför letar ni inte begagnat istället? ni lär ju komma ner betydligt i pris.

2009-10-24 @ 22:35:10
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi har ju fått en babykorg, samma som jag lå i när ja jag va bebis.. :) Men den ser ut sådär fast den är klädd i tyg. Så gulligt. Sen blir det spjälsängen när bebis blitt lite större. Jag vill försöka undvika att ha barnet i vår säng, dels för att det är bevisat att barnet sover bättre ensam men också för att det är ett väldans sjå när man ska vänja av abrnet om det är van att siva mellan flräldrarna. Då är ju en korg bredvid sängen den första tiden perfekt!

2009-10-24 @ 23:11:02
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: saran

jorå, jag förstår hur du menar :) men jag är en trogen förespråkare för det begagnade. alla vinner på det, säljaren, köparen och miljön! vi konsumerar på tok för mycket..

men det är klart, där det gäller ens barn, och då kanske speciellt det första, kan jag tänka mig att det är lite annorlunda :) hoppas ni hittar rätt i djungeln!

2009-10-24 @ 23:33:06
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Sara

Mår du fortfarande bra i graviditeten. Några fler foglossningar? Jag börjar tycka att vi ska försöka ses.. hihi!

2009-10-24 @ 23:34:22
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0