Vecka 23 + 1

I skrivandets stund kör vår lilla flicka lite morgongympa! Jag börjar vänja mig vid det nu... :) Varje dag kl 8-10 så är det gymnastik. Bra gumman!!!

Igår var jag hos BM för kontroll. Eftersom jag varit sjuk så länge ville hon att jag skulle komma för kontroll. Vi lyssnade på de fina hjärtljuden, 148 slag/min. När BM körde med staven över magen sparkade lilltjejen, man hörde tysta dova ljud av sparkar...  Pga. min obeskrivliga trötthet fick jag ta lite thyroideaprover, man kan tydligen få sköldkörtelproblem under graviditeten som brukar ge oförklarbar trötthet. Nästa BM kontroll om 2 veckor. Längtar redan till nästa gång, o jag hoppas naturligtvis att proverna är bra!

Idag har 23 veckor passerat och vi går in i 24:e veckan. Helt otroligt! Om en vecka har 6 månader passerat. Allt som allt har jag mått jättebra i själva graviditeten. Man är så lugn och harmonisk i sig själv. Graviditeten ger mig bra energi! Magen växer för varje dag som går och nu syns det verkligen att jag är gravid. Nätterna är jättebra, jag har nog aldrig sovit så gott som jag gör nu. Man sover så djupt och det verkar lillflickan också göra. Det är skönt, behöver inte springa på toa på natten. Ingen nämnvärd ryggvärk och inget mer illamående. Skönt! Det enda problemet jag har är mitt nedsatta immunförsvar, som lett till 2 hemska förkylningar inom loppet av en månad ungefär. Fortsättningsvis får jag inte vara i närheten av sjuka/förkylda personer eftersom jag då lär åka på nåt nytt. På måndag ska jag åter till jobbet, det känns jättebra. Det är så tråkigt att gå hemma hela dagarna o nu har jag varit hemma från jobbet i 2 veckor.

Denna vecka är vikten på bebben cirka 530 g. Hon är 21 cm lång och det börjar redan bli trångt. I den här veckan börjar nästa viktiga utvecklingsstadium av hjärnan. Bebisens balansorgan i innerörat har utvecklats och redan nått vuxenstorlek.Nu vet hon vad som är upp och ner. När man buffar och klappar henne rör hon på sig o ändrar ställning där inne.

Det här är så mysigt. Jag hoppas jag fortsätter slippa ryggbesvär o annat jobbigt...

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej älsklingen



Vad skönt att du mår så bra. Det känns så bra att läsa.

Hoppas förkylningen snart ger med sig. Jag känner mig sämre idag.



Puss

2009-10-02 @ 12:11:10
Postat av: Majsan

Så skönt att äntligen börja känna mig på bättringsvägen! Jag hoppas din förkylning ger med sig snart.... PUSS! Älskar dig!

2009-10-02 @ 17:04:01
URL: http://gravidamajsan.blogg.se/
Postat av: Sara

Härligt!

2009-10-02 @ 17:23:05
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: izzie

ÅH MYSIGT <3 :D Hoppas du blir frisk snart bara ... ;D puss puss!

2009-10-02 @ 18:50:53
Postat av: Sara

IIIIH! Jag kände de första sparkarna igår kväll.. :)

2009-10-03 @ 08:54:43
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Killen som knäcker bloggfjortisarna och berättar

sin vinkel ur livet..



Missa inte detta



www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

www.radiopojken.se

2009-10-03 @ 15:01:41
Postat av: SARA

Jag vill fortfarande se en bild på magen. Hur stor är du nu? Det är så kul att se hur jag kanske kommer se ut om några veckor :)



Jag tyckte också mässan va en besvikelse, ville ha mkt mer barnvagnar. Men gratisgrejor är alltid bra :)



Jag såg er inte, vi va där vid 10-12. Men det va ju gaaalet mycket människor.

Idag ska vi på loppis på täby galopp :)



Kram

2009-10-04 @ 10:07:46
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0