Vecka 25 + 1

Galet vad tiden går fort! Idag har det gått 25 veckor och det är bara 15 veckor kvar tills "the moment"...

Magen växer och växer för varje dag som går. Nu är magen verkligen stor tycker jag... Bebben sparkar för fullt och ibland blir jag nästan rädd så hårt hon sparkar! hihi :) Jag mår jättebra! I förrgår upplevde jag nåt ganska läskigt, magen drog ihop sig på nåt konstigt sätt och så kände jag ett tryck nedåt. Sammandragningar? Förvärkar?

Det har varit väldigt stressigt på jobbet denna vecka (orsaken till mina sammandragningar???) och jag undrar hur länge jag kommer kunna arbeta. Ibland får man vara med på tunga lyft och vändningar och det känns direkt i magen och ryggen. Inte speciellt bra kanske.... Så jag ska nog söka havandeskapspenning.

Var hos barnmorskan häromdagen. Vi fick lyssna på hjärtljuden som var helt fantastiskt, hon sparkade flera gånger under tiden BM höll staven mot magen - det dunsade liksom till hihi. Hennes HF var 152 slag/min.

Jag har hittills inte tagit några vitaminer, ingen folsyra och inget järn mycket beroende på att jag inte tror på sånt tjafs. Järn har jag undvikit för att jag blir så extremt förstoppad. Men nu var mitt järnvärde lågt (Hb 100) och därför rekommenderade hon mig starkt att börja ta järntabletter. Så nu har jag börjat! Blodtrycket (115/65) var kanon och blodsockret var också bra. 

Min barnmorska rekommenderade svininfluensavaccinet, men jag är så skeptisk. Det har ju liksom inte gjorts några långsiktiga studier och undersökningar på barn som vuxit upp vars mamma fått svininfluensavaccin under graviditeten. Läste att vaccinet innehåller kvicksilver och kvicksilvret kan i sin tur ge barnet ADHD, damp osv. Jag är väldigt skeptisk till vaccinet som sagt, men min barnmorska säger att "Om du får svininfluensan, så är det stor risk att barnet inte kommer må bra och risken för missfall blir då stor"... Men hur stor är risken att man får svininfluensa??? Hmmm... Vad säger ni?? Ska man ta vaccinet trots allt?




Kommentarer
Postat av: Sara

Usch jag tycker det är ruggigt svårt. Jag är lika osäker som du..



Kram

2009-10-17 @ 21:11:56
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej jag såg ditt mysiga inlägg på min blogg nu. Jag mår bara bra. Har ont i ryggen vissa kvällar när jag ska sova. Tror att jag inte ligger så bekvämt helt enkelt. Magen känns spänd, den växer väl gissar jag. Bebben kickar ofta och mycket :)

Det känns jättespännande med 3D ultraljud, jag ville ha i vecka 27 för då kan man se om den har hår :) Så vi får vänta ett tag men tiden går ju ruggit fort nu så jag har en känsla av att det snart blir jul utan att jag hunnit reagera ens :)



Har du fått några bristningar eller hormonrand ännu? Jag har ingenting so far. Men vi får väl se. Jag kan ju skvallra om att könet på vår bebbe inte blev vad du trodde! Vill inte säga mer, de närmsta vet och nu vet du men alla i bloggvärlden behöver inte veta ännu :)



Hoppas du får det lugnare på jobbet nu, det är inte bra att stressa nu. Ta hand om dig, inga tunga lyft.



Kram

2009-10-17 @ 21:18:01
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Andrea.

nej!c jag tycker itne att mna ska ta vccinet! faktsit!

2009-10-18 @ 02:41:15
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/
Postat av: Sara

Samtycker med Andrea, trots att hon inte var vid sina bästa sinnesfulla bruk under lördagnatten..

2009-10-19 @ 18:18:03
Postat av: Sara

Ville bara titta in och säga grattis! 100 dagar kvar idag, wow!

2009-10-20 @ 07:47:35
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0