Hör och häpna! Det finns duktiga läkare!

Lämnade blodprover på vårdcentralen igår. Blodvärdet (Hb) var något lågt vilket det kan vara vid en infektion. Järnvärdet var bra. LPK (vita blodkropparna) var förhöjda, vilket betyder att jag har en infektion i kroppen. Min husläkare Grimfors är äntligen tillbaka från sin semester, och det var han som jag pratade med nu på morgonen.

Jag berättade att en av hans kollegor sa till mig att det inte finns några alternativ till PC om man är allergisk mot pc och gravid. "JO DET GÖR DET VERKLIGEN!" svarade Grimfors bestämt. Så nu fick jag utskrivet Amimox som tydligen inte ska vara någon fara för bebben. Har checkat i FASS, och det stämmer. Känns jättebra nu! Äntligen kanske jag och bebben blir frisk snart!!!! Tack Grimfors!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh men det va ju verkligen på tiden. Va skönt för dig. Då kan du äntligen bli frisk nu. Stackars dig som varit sjuk så länge.



Kram

2009-09-30 @ 10:11:47
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Izzie

Grimfors är verkligen duktig! :)

2009-10-01 @ 19:12:47
Postat av: Sandra

Åh vad skönt! Lycka till :)

2009-10-01 @ 20:03:36
URL: http://froggie.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej gumman!

Hoppas du börjar friska till dig nu när du fått medicin.



Jag väger mig alltid när jag är där. Har hittills gått upp nästan tre kilo. De säger ju att man ärver mycket av sin egen mamma. Min mamma gick bara upp 8 kg med mig. Så jag tror nog jag slår det haha!



Va roligt att du tror det är en flicka. Alla andra är övertygade om en pojke. Inte långt kvar nnu till UL då vi om vi har tur kan få veta.. hihi!



Kram på dig

2009-10-02 @ 10:29:07
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0