Massa jobbigheter... Oro...

Nu har jag blivit förkyld igen, och det suger verkligen! Det är så irriterande!!! Andra förkylningen på tre veckor. Vad är det här?? Första förkylningen testades jag negativt för svininfluensa... Imorgon funderar jag på att gå till vårdcentralen igen och testa mig... Jag har torrhosta och nätterna är verkligen jobbiga med tung hosta! Och så är jag trött... förbaskat trött.

Igår var vi på bröllop trots att jag var förkyld, och på kvällen fick jag hemskt ont i magen. En smärta som jag inte känt av tidigare. Sammandragningar??? Förvärkar?? Idag efter samlag fick jag en ljusrosa blödning... Jag såg det på pappret och blev genast väldigt orolig och började faktiskt gråta. Jag tänkte "NEJ, det får iiiiinte vara sant - INTE MISSFALL!!!". Jag är ändå i vecka 22 nu så nu borde det väl vara riktigt ovanligt med missfall...

Men med tanke på att jag varit så sjuk de senaste veckorna mår väl kanske inte ungen så bra där inne heller?! :(

Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen direkt efter att jag hade sett blodet och hon sa att om blodet och om värken fortsätter så ska jag ringa till förlossningen på DS. Jag var på toa igen någon timme senare och det kom lite blod på pappret, inte färskt klarrött blod utan snarare ljusrosa/brunt. Måste vara slemhinnan som blev skadad bara??! Det trodde sjuksköterskan som jag pratade med. Nu väntar jag och vågar knappt gå på toa igen för att titta...

Känner mig inte på topp just nu. Förkyld igen och det tar på krafterna. Sjukskriven igen från jobbet och hur länge den här förkylningen varar vet man ju inte... :( Ny chef, bra första intryck! Men vad ska man göra? Jag kan ju inte råför att jag blivit sjuk!!! Vi tjejer har verkligen onödigt dåligt samvete... Varför ska man ha dåligt samvete när man är sjuk!!!!

Jag hoppas verkligen att det inte är ett missfall på gång... Då blir jag riktigt riktigt riktigt ledsen... :( Vi som har planerat så mycket!


Kommentarer
Postat av: Andrea.

jobbigt med ny förkylning.

Det går bra ska du se! :).

Det är nog ingen fara. Man brukar alltid oroa sig massor i onödan.

2009-09-20 @ 18:52:33
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är också förkyld :( Det suger, det r tillräckligt jobbigt att behöva gå upp om nättern för att kissa. Men att behöva vkna av hosta och att man måste snyta sig för att kunna andas är inte direkt kul. Hoppas du mår bättre snart!



Med blödningarna hoppas jag att det bara var slemhinnan. Vore ju självklart supertråkigt om något skulle hända när du gått så långt.



Tänker på er!

2009-09-20 @ 20:29:04
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sara

Såg nu att du skrivit till mig.

Du är den första som gissar på tjej faktiskt. Alla andra tror att det är en liten grabb där inne. Själv har jag hittills ingen känsla för endera könet. Jag har varit på tre möten hos min BM, jag gillar henne väldigt mycket hon är supertrevlig och positiv. Vi ska till henne den 1 oktober och få lyssna på hjärtljuden för första gången.

Vi har varit på ett ultraljud i v. 12 och är kallade till nummer 2 den 7 oktober, då ska vi ta reda på vad det blir :)



Jag hade visserligen gärna väntat till förlossningen, men Andreas vill veta nu och kunna förbereda sig mentalt, så då får jag ge mig.



Om du vill prata mer kan du ju maila: [email protected]. Hoppas allt går bra med er nu.

Våra tankar är hos er.



Kram



Ps. ja vill se bilder på magen :)

2009-09-20 @ 20:36:20
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi går på MVC i Åkersberga, eftersom vi bor i den kommunen. Det dumma är att vi bor närme täby :) Men men.. jag trivs iallafall jättebra med barnmorskan. Det va hon som skrev ut mina minipiller till mig, haha! Så jag har haft henne länge.

2009-09-20 @ 20:48:24
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0