Min underbara barnmorska!

Min barnmorska ringde idag eftersom jag skickade ett mejl igår där jag beskrev hur förbisedd jag känner mig av sjukvården; riktat mot husläkarmottagningen... Min barnmorska Gunilla är helt fantastisk och lyssnar. Hon trodde det kunde vara järnbrist som gör att jag känner mig så förbaskat trött och orkeslös just nu... Fick en tid till henne på torsdag kl 10.30 för samtal med kontroller osv. Hon sa att hon skulle tala med barnläkaren imorgon och fråga honom om de eventuellt ska ta infektionsprover också...

Gunilla har mycket att göra, vilket är helt förstående... Men hon ringde mig och lyssnade noggrannt på det jag hade att säga.

Försöker proppa i mig alla möjliga juicer nu. Vitaminer och järntabletter gör mig så förstoppad, så såna tabletter kan jag inte stoppa i mig...


Kommentarer
Postat av: Izzie

bra att ni har fått en sån bra läkare!

Puss puss!

2009-09-29 @ 18:21:36
Postat av: Izzie

Barnmorska! ;D

2009-09-29 @ 18:21:58
Postat av: saran

gröna grönsaker! typ spenat, broccoli, grön paprika, grönkål och brysselkål. och drick citronvatten till så tar kroppen upp det bättre :)



som vegetarian är jag järnfixerad!

2009-09-29 @ 18:28:57
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Sara

Va härligt att du fått en så bra bm. Jag gillar min också hon är jättepositiv och trevlig.



För att svara på dina frågor så går jag in i vecka 18 i morgon :) Det går fort tycker jag. Hoppas inte att jag blir tillbakaflyttad efter ul nästa vecka.



Jag får ofta järnbrist och blodpudding eller leverpastej är bra tips. Men det är superbra med c-vitamin eftersom det hjälper kroppen att ta upp järnet. Annars finns ju blodbröd eller blutsaft som kryllar med järn.



Ta hand om dig!



Kram

2009-09-29 @ 21:51:14
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0