Streptokocker...

Förbannat! Doktorn har hela tiden sagt att det har varit en virusinfektion, men idag på morgonen begav jag mig till vc och begärde att de skulle ta halsprov och infektionsvärde, crp, eftersom jag fortfarande har ont i halsen. Och min syster har fått konstaterad halsfluss. Hör och häpna! Halsprovet visade att det är en streptokockinfektion. Problemet är att jag är allergisk mot penicillin, och den antibiotika som finns är inte bra för fostret. Jag vill faktiskt inte riskera att barnet får "hjärtmissbildningar" som det stod i fass. Så det här innebär att det kommer ta längre tid för mig att bli frisk, eftersom jag inte behandlas med medicin... Om jag inte är bra på måndag ska jag ringa läkaren så får vi diskutera om vi ska sätta in behandling i alla fall. Hoppas inte barnet blir påverkat av min infektion i alla fall!! Lita aldrig på läkare...

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh typiskt!



Jag lyckas alltid få streptokocker när jag blir förkyld. Jag hoppas jag slipper det denna gång. Jag börjar känna mig bättre och har bara lite rethosta så hoppet lever att jag ska bli frisk imorgon till bröllopet.



Krya på dig!



Kram

2009-09-25 @ 12:45:09
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0