Svininfluensan

Vilken hysteri det har varit kring svininfluensan! Man blir ju smått galen och hysterisk själv ju...

Jag var hos min läkare igår som tittade mig i svalget och kunde konstatera att det var en virusinfektion. Han frågade om jag hade någon feber och jag sa att "jag har inte kollat idag, men igår hade jag ingen"... Dr bestämde att inga prover skulle tas trots att jag sa att jag kände mig så dålig. Jag frågade om han kunde skriva ut lite hostmedicin (som inte är skadligt för fostret) och han rekommenderade Coccillana! Ni vet Coccillana; det där morfinpreparatet. "NEJ tack!" svarade jag. Absolut ingenting morfinliknande vill jag proppa i mig. Jag fick utskrivet Mollipect och tog det igår kväll innan jag skulle lägga mig. Men det gav knappt någon hjälp! Jag har hostat som en tok inatt i alla fall. Aldrig mer Mollipect. När jag vaknar på morgonen är jag rosslig och det låter som en massa slem i lungorna. Dr lyssnade inte ens på lungorna igår!!! Han sjukskrev mig hela veckan och sa att jag måste ta det lugnt och vila...

Igår kväll var jag tvungen att åka iväg och handla lite mat... Det var en väldans pärs! Svetten rann längs ryggraden och jag fick vallningar konstant. Det kändes faktiskt som jag skulle svimma ett par gånger. När jag kom hem kollade jag en temp och jag hade högre än normalt. :(

Jag känner mig trött, orkeslös och har en hemskt kraftig hosta... När ska detta elände ta slut? Stackars lilla bebis; hon måste ju vara halvt döv nu så mycket som jag hostar.

Kommentarer
Postat av: saran

coccillana är ju guds gåva till den riktigt förkylde! jag sörjer verkligen att jag på senare år utvecklat nån form av överkändlighet mot den för det är verkligen det enda som hjälp när jag åkt på mina extrema hostperioder efter förkylningar.

2009-09-23 @ 11:35:04
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackars dej. hoppas du mår bättre puss och kram isabelle!

2009-09-23 @ 19:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0