Trött & Orkeslös...

Något är fel! Något är så fel!

Jag känner mig så trött och orkeslös... Jag kan inte ens öppna en plastförpackning, som ju är så enkelt. Krafterna finns inte... Och jag undrar varför? Är det järnbrist eller är det på grund av "never-ending" förkylningen?

Känner mig totalt förbisedd av sjukvården. Husläkaren jag träffade i fredags var kass, som istället för att ta kontakt med annan kompetent läkare i ÖNH området skickade hem mig och sa "Det här blir nog bra inom ett par dagar"... Och det ÄR inte bra!

Hostan finns kvar och nästäppan är katastrofal. Kanske en kombination av förkylning och graviditetsnästäppa? Men det som är värst just nu är nog min trötthet och kraftlöshet.  När Lasseman kom hem från jobbet och såg mig sa han att han tycker att jag inte ska gå till jobbet på hela veckan... Känner mig så uppstressad över det här med att det faktiskt är en ny chef och att jag har varit sjuk så mycket den senaste tiden. Men det är ju ingenting som jag kan rå för... :'''( Och den här stressen och det dåliga samvetet gör ju inte att man blir frisk fortare direkt. Jag måste försöka intala mig att det viktigaste just nu är min hälsa och bebisens!

Jag vill bli frisk, jag vill veta varför jag är så trött... Kanske järnbrist? Imorgon ringer jag min barnmorska och konsulterar med henne. Det här är inte bra, varken för mig eller lillskruttan i magen.




Kommentarer
Postat av: Andrea.

Stackars då. Är man sjuk så är man. Tänk inte på chefen. Men jag vet att man tänker så ändå. Hoppas du blir bättre snart, så att vi får se dig på jobbet igen! :).

2009-09-28 @ 21:12:09
URL: http://jagochensamheten.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Har läst om dina sjukdomar de sista veckorna, usch säger jag bara! Både för bacillerna och för inkompetenta läkare, man blir ju mörkrädd =( Är själv gravid och lite nojig över det här med influensa och hostar just nu lungorna ur mig. Inget att göra säger dom och mollipect vågar jag inte ta. Sa din läkare att det är okej?



Roligt i alla fall med en gravidblogg! Krya på dig nu!

2009-09-29 @ 13:03:23
Postat av: Majsan

Andrea; Jag e sjukskriven hela veckan ut. Vi ses förhoppningsvis på måndag, då är jag hoppas pigg och glad igen!



Alexandra; kul att du hittat hit!!! Jag förstår att du är orolig, vilken vecka är du i? Har du varit och tagit svininfluensaprov? Det gjorde jag... ganska skönt o veta att man inte har svinisen iaf. Mollipect sa läkaren var ok. Jag tog det en kväll, men inget mer än så. Jag läste nämligen på bipackssedeln och blev rädd... Rädd när jag såg att det finns alkohol i. Nojig va?!! :)



Krya på dig!!!

2009-09-29 @ 13:45:22
URL: http://gravidamajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0