Vecka 18 + 4 ! Ultraljud!

Ultraljud idag!




Helt fantastiskt! Hon beräknas komma till jorden den 28:e januari!!! :) Ser vi myyyycket fram emot.

Vilken envis liten söt flicka! Hon rörde sig hela tiden och vägrade ligga still... Hon sparkade med benen, la dem i kors och la armarna bakom huvudet... Helt underbart! Hon hickade nog några gånger också. Väntade med spänning på att få veta vad det skulle bli för kön. Hon pekade på något som liknade blygdläppar och det var det också... Blev otroligt glad! Hade visserligen blivit lika glad om det var en pojke. Det viktigaste var ju att allt låg på sin rätta plats och att allt var i sin ordning. Hjärtat såg fint ut, hjärnan likaså, alla organ var på plats och de mättes och var helt normala.

Känns så bra! Orsaken till varför jag inte känner sparkarna så bra är för att moderkakan ligger mot framväggen... Hon rörde sig ju en himla massa och jag kände också en hel del sparkar under ultraljudet! :)

Sååååååååååå glad! Det blir nog en liten Molly... Eller Donna... Namn är fortf lite svårt, men det lutar åt Molly. Vad tycker ni om det?

Vi har bestämt oss för att vi ska boka in 4D ultraljud... Den 24:e veckan. Då får man med sig en film hem också. Den här gången fanns det inte möjlighet att få film, bara några foton... Fotona blev väldigt fina och pappa hjälpte oss att förstora ett hemma - tack pappa! :)

Kvällen spenderades hemma hos föräldrarna, Isabelle och farmor var också med och fick titta på alla fina bilder... Det var så mysigt!

Är tokförkyld, hostar en hel del och mår kass. Lite förhöjd temp hade jag också. Idag var jag på VC och tog svininfluensaprov, de trodde inte det var ngt sånt, men tog provet för säkerhets skull.

Vi har massor med rådjur på tomten, de är hur söta som helst och inte så rädda heller. Lars är ute och tar bort den hemska taggtråden som de tidigare ägarna har satt upp på hela staketet runt tomten... Så att rådjuren inte ska skada sig....


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej! Jag snubblade bara in här. Jag har precis fått reda på att vi ska få barn :) Så jag är bara i v. 13 än så länge. Men det är roligt att läsa om dig som ligger lite före.

Alla vet inte om det ännu, så skriv gärna ingen kommentar om det hos mig :) Men vi jobbar oss igenom alla just nu. Så nästa vecka blir det nog offntligt på bloggen med :)

2009-09-01 @ 22:08:48
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Majsan

Vad roligt Sara! Grattis! Visst är det en underbar känsla med plus på stickan! Ska absolut inte skriva nåt på din blogg tills det blir offentligt... Ska följa din blogg :)



Du har jätteroliga saker att se fram emot..! Sparkarna har jag fortf svårt att känna men enligt barnmorskan igår på ultraljud beror det på att moderkakan ligger mot livmoderns framvägg...



Har du mått bra eller dåligt hittills? Illamående, kräkningar?

2009-09-02 @ 10:57:36
URL: http://gravidamajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0