Långpromenader...

Är det någonting som Molly gillar så är det långa härliga promenader ute i friska luften. Vi har varit ute flera gånger sedan vi kom hem från sjukhuset, trots all snö. Jag har ju varit så pigg efter snittet och inte haft några problem att röra på mig. Vagnen funkar utmärkt i snön; enkel att svänga åt alla håll, lättstyrd och tar sig enkelt fram. I helgen var vi på middag hos Mollys gammelfarmor för att fira hennes födelsedag. Vi gick härifrån Ella Gård till Viggbyholm, vilket säkert är drygt 4 km eller mer. Det var så härligt. Molly somnade så fort hon kom ner i vagnen och sov hela vägen till Viggbyholm. Vi gjorde naturligtvis ett stopp vid Täby C och jag kunde inte låta bli att (som vanligt) köpa lite fina klädesplagg till vår lilla ängel... Hon sov flera timmar efter promenaden. Man märkte att den friska luften gjorde gott! Idag ska vi till BVC för att ha en amnings-uppföljning och jag ska även be barnsköterskan kolla en vikt på vårt lilla hjärta. Ska också visa navelstumpen för det är lite gulsmetigt precis vid den. Vi har tagit hand om den ordentligt, men hoppas det ändå inte blivit någon infektion... Förresten måste jag säga att näsfridan funkade bra; Molly blev av med sitt jobbiga snor... Inatt var det svårt att få Molly att sova. Hon hade sovit ganska mycket under dagen... Hon låg med klaröppna ögon vid halv ett och sög frenetiskt på sin napp som täcker halva hennes lilla ansikte - haha, det var så gulligt. Det verkar som att hon ser längre och längre. Och hon är himla fascinerad av ljuset från lampor. Jag var stentrött, men låg säkert vaken till halv fyra innan hon somnade. Jag har för mig att hon till slut somnade på Lars bröst. Hon älskar att ligga mot bröstet eller över axeln. Inte mycket sömn inatt, ändå är man inte speciellt trött. Snacka om att kroppen har ställt om sig, men jag antar att tröttheten kommer som ett brev på posten sen. Dags att klä på Molly ordentligt nu, för nu är det dags att dra oss iväg...

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter mysigt att gå långa promenader i det vackra vintervädret. Det är lagom när det är så milt som idag -2. Va skönt att du mår så bra efter snittet, amningen fungerar och allt bara flyter på.



Va sägs om att ses något? Kanske i nästa vecka? Jag kan ju komma till er. Det är så nära och jag har ju bilen. Vore ju kul att se hur ni bor också.



Ta hand om dig och fortsätt att njuta av alla mysstunder med lillan.



Kram

2010-02-01 @ 17:02:19
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan i princip alla dagar, är ju mammaledig nu :)

2010-02-01 @ 22:44:41
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman!

Frisk luft är alltid bra, både för mor och dotter.

Puss och kram

mamma

2010-02-02 @ 12:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0