Lite uppdatering...

Häromdagen skrattade Molly för första gången. Hon låg på skötbordet, kollade på lampan och började jollra en del. Därefter kom ett leende med skratt och jag bara smälte!!! Så mysigt. Tittade på henne och skrattade tillbaka, hon fortsatte skratta en del. Helgen som gick var mysig, fredagen funkade jättebra hos mina föräldrar! De blir överlyckliga när hon kommer dit!! Hon får så mycket kärlek! Var ju hos frissan. Mitt hår blev ganska bra, men jag börjar sakna min mörkbruna hårfärg, så kanske färgar tillbaka så småningom... Lördagen var supermysig. Vi var hos min barndomsvän Sonia som fick Heidi 15 dagar innan Molly kom. Vi fikade och pysslade en del. De hade inhandlat grejer för att gipsavgjuta bebbarnas fötter. Det blev superbra! På kvällen kom min syster hit, vi kollade på Melodifestivalen och myste med lilla Molly tillsammans. På fredagskvällen upptäckte vi små prickar i Mollys ansikte. Vi tänkte att det kanske kunde vara såna där "hormonplitor" som bebisar kan få, men det var väldigt många. På söndagen var det ännu fler och prickarna fanns på hals och bröst också. Ringde till jourmottagningen och de sa till oss att åka till akuten på Danderyds sjukhus. Herregud! Akuten! Jag frågade om vi inte kunde komma till jourmottagningen, kanske kunde en husläkare bedöma ju. Men hon sa att Molly är för liten och måste bedömas av barnläkare. Tänkte direkt "NEJ NEJ NEJ, vill inte till akuten och sitta bland andra sjuka barn. Vem vet, kanske sitter det någon RS smittad unge där". Lars och jag kom överens om att sitta avskilt från alla andra barn där och ta med barnvagnen. Barnakuten på DS var usel, sjuksköterskorna sa inte vad man skulle göra när man kom dit. Man fick bara sitta i ett stort väntrum, men jag krävde att få komma lite längre in - avskilt - och det fick vi. Läkaren var usel, typ med finsk eller isländsk eller tysk brytning och kunde knappt uttrycka sig på svenska. Men huvudsaken var att han sa att det inte är något farligt och att många bebisar får dessa prickar som försvinner efter några veckor. Jag frågade om det var hormonplitor och han sa "kanske". Barnläkare, my ass! Han var kass! Jag blev så besviken. Efter flera timmars väntan träffade man en sån usel sak. Har haft fullt upp hela förmiddagen. Vaknade vid halv tio tiden bägge två och Molly skrek jättemycket. Bytte blöja, fick mat. Gnällde en del. Fick magdroppar. Satte henne i babysittern då jag gjorde äppelpaj. Hon satt så lugnt och fint och kollade. Gick sedan och sminkade mig, hon satt utanför badrummet i babysittern, jollrade och var lugn (OBS! UTAN NAPP!). Jag stod och pratade med henne.  Sen kände jag en frän doft. Tog upp henne från babysittern och hon var blöt på hela ryggen och stjärten. Strax innan jag gick och sminkade mig hörde jag en ren explosion, men jag tänkte att hon skulle få fortsätta trycka lite. Ni kanske vet hur det går annars. Det där blöta var BAJS! Jag har aldrig sett så mycket bajs. Hon hade bajs ända upp till brösten. Naveln var full med bajs och hela ryggen... STACKARS FLICKA! Tvättade av henne i handfatet och hon var lugn och snäll. När jag sedan skulle torka henne i handduken på toaletten kände jag en varm känsla på benen - tror du inte hon kissade! Så då tvättade jag av henne igen i handfatet... När jag sen skulle duscha av mig la jag henne i korgen  och väntade på skrik men hon skrek inte. Hon låg bara där och tittade runt. Duschade av mig, la i en tvätt och gick sedan till korgen där hon höll på att slockna. Tog det lite lugnt, trippade omkring här och några minuter senare sov hon. FANTASTISKT! Hon somnade helt själv. Så duktig! Hon sov i typ 1,5 timme och jag hann damma av lite och göra klart äppelkakan. Hon vaknade precis och fick mat, somnade om. Ligger här bredvid och sover.... VILKEN DAG! Men vår lilla älskling är så duktig. Det går framåt. Hon blir starkare och starkare i nacken. Igår la vi henne i babygymet på mage och hon lyfte upp nacken och höll den upprätt ett litet tag... Hon har upptäckt sin leksak som hon fick i BB väskan! Det är en liten humla med massor av färger. Har satt fast den på babysittern och hon är så fascinerad av denna lilla sak...  (Förstår att det kan bli jobbigt att läsa utan stycken, men det funkar inte att få till stycken på denna dator. KONSTIGT)

Kommentarer
Postat av: saran

jag tror att du råkat komma åt nån kod för sidan, det är säkert därför det inte blir styckeindelningar.



och förresten, bebislivet låter vansinnigt mysigt!

2010-02-11 @ 14:15:03
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman

vad kul att läsa om Molly och era dagar. Vi ses i morgon. Har precis kommit hem från Väsjöbacken. Fantastisk backe. Dit måste ni åka.

puss

2010-02-11 @ 16:19:37
Postat av: isabelle

Naaaw <3 Underbart! <3 :D

2010-02-11 @ 19:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0