Kontroll UL

Idag gjorde jag ett kontrollultraljud både med tanke på bebbens tillväxt men främst på grund av att kolla hennes exakta läge. Hon ligger fortfarande i säte den lilla rackarn! ;) Huvudet under mitt högra revben och stjärten nedåt naturligtvis. Usch det såg obekvämt ut, men enligt barnmorskan har hon det nog väldans skönt. Tror personligen inte alls att hon kommer göra en kullerbytta runt, men BM tycker fortfarande att det finns gott om tid... Hmmm... Nja jag känner min bebis lite bättre. Här blir det nog ingen vändning, så lugn som hon är och alltid har varit.

Beräknad vikt utifrån alla mätvärden var 2,6 kg vid dagens kontroll. Men hon sa att detta kan diffa ganska mycket...

Imorgon blir det barnmorskebesök och då kommer vi nog att diskutera det här med kejsarsnitt och vändningsförsök igen. Det lutar åt snitt... Vågar inte riskera det här med brutna ben vid vändning och navelsträng runt halsen...

Kommentarer
Postat av: Sara

hej gumman!

Skönt att höra att lillan mår bra därinne, synd att hon inte vill vända sig bara. Men har de bestämt sig så är det svårt att rubba dom.

Stå på dig när det gäller bm, min kompis fick inte tid för snitt/vändningsförsök förrän i vecka 39. Det är inte okej, hon fick tillochmed värkar och de fick skynda på snittet. Så se till att du får en tid bokad minst två veckor innan BF. För säkerhetsskull.



Hoppas du mår bra!



Kram

2010-01-07 @ 17:51:52
URL: http://ullna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det stämmer Sara ;-) Min lilla fröken ville inte rubba sig trots vändningsförsöket...

Det går att härda ut...men så här i efter hand hade jag nog skippat det. Sara kan ge dig mitt lösen till min blogg så kan du läsa om mitt vändningsförsök. Mvh Sofia

2010-01-07 @ 19:21:16
URL: http://hagernasstrand.blogg.se/
Postat av: Majsan

Hej Sofia, Hur stor var din bebbe när du genomgick vändningsförsöket? Läkaren som vi träffade idag sa att det med 85% säkerhet kommer lyckas med tanke på att hon är så pass liten, beräknad vikt 2600 g, och att det finns så mycket fostervatten. Men man vet ju aldrig... Det man är rädd för är navelsträng runt halsen, men... det är bara att hoppas att allt går bra!!!!!

2010-01-08 @ 13:19:10
URL: http://gravidamajsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0