Molly upptäcker världen...

Har äntligen fått min lilla dotter att sova... efter många timmars försök. Just nu har jag henne i famnen och bloggar med den andra, så det här blir lite svårt, men ska försöka skriva och uppdatera med lite info. Molly växer för varje dag. Hon undersöker världen med sina stora vackra blå ögon. Hon har upptäckt lampor och ser otroligt fundersam ut när det börjar lysa någonstans. Redan från början var hennes nacke stark, men igår var första gången som hon faktiskt höll upp huvudet ganska länge samtidigt som hon tittade åt sidorna. Molly är en goding! Sedan några dagar tillbaka håller hon sig gärna vaken om kvällarna och gör allt i sin makt för att vara vaken. Man ser hur hon kämpar med ögonen. Nappen som hon fick från mormor, morfar och moster kommer väl till användning... Det är en sån där prematurnappp. Bvc sköterskan tycker egentligen inte vi ska använda napp, men eftersom hon har sånt sugbehov och verkar må bra av napp kör vi på det ändå! Hon har börjat hålla en hand vid nappen och en hand vid nappflaskan. Det är så sött! Idag på förmiddagen när hon somnade, efter någon timmes försök, la jag henne i korgen. Någon sekund efteråt kom en kaskadkräkning följt av gråt, dusch, bad, blöjbyte och nya försök att få henne att sova. Så ... nu har jag burpat henne länge på axeln så det vore ganska tråkigt om hon vaknar nu när jag lägger henne i korgen... På bilden nedan kan man se lilla fundersamma Molly. Imorgon blir det viktkontroll på BVC. Spännande!


Kommentarer
Postat av: Sara - Alicias mamma & Gravid

sötnos du har där!

2010-01-26 @ 06:51:33
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: mamma

Åh vad du är vacker Molly.

Mitt hjärta värker.

Puss och kram från

mormor

2010-01-26 @ 08:28:29
Postat av: Anonym

Åh vad du är vacker Molly.

Mitt hjärta värker.

Puss och kram från

mormor

2010-01-26 @ 08:29:00
Postat av: Sara

Åh lilla sötingen!

Det syns att hon växer massor, redan fått ett annat utseende. Mer bebis än nyfödd.



Hur mår ni, nya lilla familjen?



Kram

2010-01-26 @ 09:07:03
URL: http://ullna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0