Mollys första promenad och hembesök av barnsköterskan.

Jag var hos gynekologen på förmiddagen angående knölen i armhålan, och hon talade med en bröstkirurg som sa att det inte går att operera bort knölen/den extra bröstkörteln i armhålan under pågående amning. Bröstkirurgen sa att denna med största sannolikhet kommer minska i storlek så småningom. Mjölken rann ju till för bara ett par dagar sedan, så det är full aktivitet där inne just nu. Eftersom bröstkörteln i armhålan inte stimuleras är även detta en orsak till att den kommer minska - HOPPAS! I natt hade jag en värmekudde på knölen och det lindrade min smärta lite grann. Molly växer för varje dag och har fått in sina rutiner :) Idag tog vi vår första långpromenad. Det var så himla mysigt. Hon var lite gnällig innan vi gick, men väl inne i vagnen och väl ute på åkturen blev hon lugn. Hon somnade i princip så fort vi började gå. Väl hemma gick suffletten sönder, så bara att reklamera. Men för övrigt var barnvagnen kanon och gick bra att köra i snö. Barnsköterskan kom idag på hembesök, det var mysigt och vi fick massor av bra tips. Både angående amningen och annat. Molly vägde idag 2670 gram, har alltså gått upp 80 gram på bara några dagar. Det är vi glada över! Det går åt rätt håll... Förresten kollade jag min vikt i söndags - då vägde jag 71 kg. Nu idag väger jag 68,2 kg. I slutet på graviditeten vägde jag 78 kg och hade sammanlagt gått upp 19 kg. Har redan alltså, bara på en vecka, gått ned 10 kg! Helt underbart! Bara 9 kg kvar till min ursprungliga vikt... Ikväll har Mollys mormor, morfar och moster varit på besök. Det var roligt som vanligt och de var här när hon tog ett bad. Haha hon älskar och blir så lugn av att bada lilla hjärtat. Molly har tydligt visat sitt leende idag. Åh vad vackert det var/är! Hon ligger här i korgen bredvid och sussar. Hon sussar så djupt... Vad jag älskar henne!!! Ibland rinner glädjetårarna nedför kinden när man tittar på henne. Jag är så lycklig! Vilken dotter!

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Åh, hon är så underbar. Tack för igår. Drömde gott om Molly i natt. Världens sötaste lilla tjej.

Älskar er!

Kram från

Mamma/mormor

2010-01-21 @ 14:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0