Navelstumpen lossnade...

Igår lossnade Mollys lilla navelstump efter 15 dagar. Och naveln under ser så fin ut! Lilla perfekta människa... :) Eftersom jag blev snittad var jag innan ganska orolig att amningen inte skulle komma igång. Det var ju mycket snack om det... Men tänk att så fort lilla hjärtat ploppade ut tog hon direkt bröstet. Otroligt mycket snack om att kejsarsnitt kan ge så mycket komplikationer, att amningen inte skall fungera osv. Men verkligheten är inte så, verkligheten har i alla fall inte varit så för oss. Mår bra efter snittet, har inte ont men har heller ingen direkt känsel i operationsområdet. Amningen funkar. Har till och med haft så mycket mjölkproduktion att jag har varit tvungen att skaffa en mjölkpump och pumpa ur brösten emellanåt för att de inte ska bli överfyllda. Två-tre dagar efter snittet rann mjölken till, brösten blev stinna och Molly hade svårt att få grepp. Så vi har använt pumpen och hon har fått en del ur flaska. Det känns fantastiskt. Hon kan ta både bröst, flaska och napp utan några helst problem! *Peppar Peppar* Däremot har flera i min omgivning som fött vaginalt haft jättemycket problem med amningen, och behöver ge ersättning. Så amningen behöver nödvändigtvis inte handla om man har snittats eller inte! Jag funderar på att sälja min mjölk med tanke på att jag har så mycket, det handlar inte om pengarna utan att göra gott. Men hur går man tillväga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0